Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Jeszcze więcej Stadlerów GTW w Czechach [zdjęcia]

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
16-04-2024
Ostatnia modyfikacja:
16-04-2024
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

Czesi nie mają problemów z autobusową komunikacją zastępczą za pojazdy spalinowe. Dzięki mądrej polityce taborowej niemal wszystkie spółki pasażerskie pozyskały używane zespoły trakcyjne z zachodu, które dziś dostają drugą młodość, po zaawansowanej modernizacji, czego przykładem są jednostki GTW Stadlera.

Dobrym tego przykładem są spalinowe zespoły trakcyjne Stadler GTW z przełomu wieku XX i XXI, których stan był na tyle dobry, że nabyły je w Niemczech zarówno Koleje Czeskie (Ceske drahy) jak i czeska Arriva. Ten ostatni przewoźnik, zanim wprowadzi je do ruchu, zlecił modernizację. Pisze o tym czeski portal zdopravy.cz.

– Nie chodziło tu tylko o bohemizację, czyli dodanie systemów bezpieczeństwa, które umożliwiają działanie w Czechach. Na podstawie umowy z Krajem Południowomorawskim zainstalowaliśmy także odbiorniki GPS do lokalizacji pojazdów, automat biletowy, systemem zliczania pasażerów oraz pętle indukcyjne. Wstawiliśmy nowe fotele pasażerskie, zmieniliśmy też układ wnętrza z uwagi na konieczność przewozu większej liczby rowerów, co sygnalizował nam zamawiający – powiedział Michal Štěpán, dyrektor wykonawczy Arrivy w Czechach.

W pojazdach odświeżono też toalety i wstawiono zupełnie nowy system informacji pasażerskiej. Pojawiły się ładowarki do urządzeń elektronicznych oraz wydajne wifi. Co ważne, modernizacji podjęła się firma Škoda Pars z Szumperka (dawniej Pars Nova), stanowiąca część Grupy Škoda. W 2025 roku na pokładzie Stadlerów pojawią się także urządzenia ETCS.
Pojazdy otrzymały barwy Kraju Południowomorawskiego i od grudnia 2024, w liczbie 13 zmodernizowanych pojazdów zaczną kursowanie na niezelektryfikowanych szlakach ze Znojma, Brzecławia i Hodonína. Arriva CZ wygrała przetarg na dziesięcioletnią obsługę tych linii.

Od kilkunastu miesięcy 12 Stadlerów GTW kursuje też w Kraju Zlińskim, również w barwach Arrivy. Podobne pojazdy mają także Ceske drahy (modernizacji podjęły się we własnym zakresie).
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Wykolejenie szynobusu w Tucholi. Nie było poszkodowanych

Infrastruktura

Wykolejenie szynobusu w Tucholi. Nie było poszkodowanych

Jakub Madrjas 11 marca 2024

Arriva w rękach Amerykanów

Biznes

Arriva w rękach Amerykanów

Artur Bogdanowicz, Jakub Madrjas 23 października 2023

Arriva skarży do KIO śląski przetarg na przewozy

Biznes

Zobacz również:

Wykolejenie szynobusu w Tucholi. Nie było poszkodowanych

Infrastruktura

Wykolejenie szynobusu w Tucholi. Nie było poszkodowanych

Jakub Madrjas 11 marca 2024

Arriva w rękach Amerykanów

Biznes

Arriva w rękach Amerykanów

Artur Bogdanowicz, Jakub Madrjas 23 października 2023

Arriva skarży do KIO śląski przetarg na przewozy

Biznes

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5